Leta i den här bloggen

torsdag 17 oktober 2013

Julkort Scrap It Up / Christmas-card Scrap It Up

Jag är faktiskt sjukt nöjd med det här julkortet. Jag har i stort sett bara använt material från Scrap It Up, undantaget är den lilla biten floss som jag fäst i min charm. Det är så enkelt att lyckas när man har tillgång till bra saker. Jag har inte använt så mycket färdiga motiv tidigare och tyckt att det varit svårt. Men med de fina motiven från SIU som har så härlig kvalité var det enkelt. Jag brukar inte heller använda 3D-kuddar särskilt ofta men här gav de en toppen-effekt.

Actually, I am insanely pleased with this Christmas-card. Everything I used, except for the tiny string of floss, material from Scrap It Up. It is so easy to succeed when you've got good stuff to work with. I have not really used pre-made motifs in the past. I have found them complicated to work with. But not anymore. I normally don't use 3D-cushions either but I must say they really "lifted" the result.



Röd Cardstock Art nr 220075
Mönstrat, dubbelsidigt, papper Art nr 220028
Tomtemotiv Art nr 220015
Band Art nr 270014
Träknappar Art nr 180031
Charm - rosett Art nr 120021
Paljetter Art nr 240004
Distress Ink pad Art nr 190018

(3D-kuddar Art nr 290001)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar