Leta i den här bloggen

måndag 21 mars 2011

LO 3, färdigröjt



Den här LO:n blev verkligen inte som jag först planerade den. Den var tänkt att matcha LO 2 eftersom de hamnar på samma uppslag. Jag började med ett enkelt upplägg som av misstag hamnade lite snett, stämplade en bård men bestämde mig för att ändra igen och satte istället dit ett mönstrat papper från Graphic 45, och sen ett till. Jag fuktade pappret först med blomspruta och rullade sedan papperskanterna, placerade samma papper fast med andra sidan under. Fjärilstagen är satt med 3D-kuddar för att lyfta från underlaget. Samma sak gjorde jag med de utstansade bokstäverna i titeln eftersom de annars skulle försvunnit in i mönsterpappret för mycket. Just vad gäller titeln är bokstäverna, som rolig detalj, fästa över damernas klänningar och bildar nya "kläder", en effekt jag är jättenöjd med. Såväl fjärilarna som bokstäverna har också fått ett lager 3D-lack för extra effekt.

Var också glad att jag hittade en bit mönstrat papper som smälte ihop med gräset på fotot, även om en sträng stickles skiljer dem åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar