Leta i den här bloggen

måndag 27 september 2010

10 julkort till skolgårdsfest

Det ska bli skolgårdsfest på storpingvinens skola. Där kommer finnas diverse bodar där det ska säljas sånt som skänkts av oss vuxna. Ja förutom det klassiska bakandet (chokladbröd och tigerkaka) bidrar den här mamman med några handgjorda julkort. 10 st, närmare bestämt. Så detta har jag bland annat pysslat med i helgen - jämte matlagning, scoutgudstjänst med familjedag, fotbollsskola och några maskiner tvätt.





1) Enkelt kort med embossade tomtar på rad (funny minis - panduro)

2) Härliga svenskdesignade julpapper, det ena har jag klippt ut julgranskulorna ifrån, samt en 3D-sticker och lite bling.

3) Motivet är diskret stämplat ton-i-ton på det underbara snöflingemönstrade pappret.

4) Fokus på min nyinköpta stämpel från Inkido

5) Järneksbäret har bytts mot en julkula ( stämpel från Anitas) Några metallkulor charms ger tyngd åt det här kortet.

6) Mycket enkelt julkort med det fina hjärtat i fokus. Visst kan julen vara mer än mörkgrön!

7) Återigen det fina snöflingemönstrade pappret kombinerat med ett tyghärta fäst på kudde med silvergnistrande vingar. Jag älskar stämpelserien från Panduro som synes. Färglagt med promarkers och brushmarkers (Den senare syrafri).

8) Ännu en stämpel ur panduros vinterserie och en härlig julvers till det. Kantad med lite guldfärg.

9) Härlig sjungande julkör på en stjärnbädd med vissa 3D-lackade effekter som ej syns på bild. Lite bling fanns det också utrymme för. :-)

10) Lite annorlunda färgställning för ett julkort måhända men midvinternattens köld är hård... Vet ej vad det är för stämpel men jag gillar den skarpt.
Nu ska jag scrappa lite annorlunda fiskelycka.
På återseende!
Pingvinmamman

2 kommentarer:

  1. Härliga julkort! Och jättefina ljus du gjort.
    Kram, Pippin

    SvaraRadera
  2. Jättefina kort! Blir nog väldigt populära, tror jag. Verkar som att Pingvinmamman har haft en mycket fullspäckad helg :) Hoppas hon kan vila lite nu.

    SvaraRadera